سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
Untitled Document

مشخصا ت فنی سازه گلخانه مخصوص کشت توت فرنگی به روش آویزان

بسمه تعالی

 

1-سازه تیپ اسپانیائی یا مشابه ، به همراه اصلاحاتی در مهارهای عمومی و خرکهای کناری که قابلیت تحمل وزن 45کیلوگرم در متر مربع را داشته باشد،حداقل ارتفاع تا زیر ناودانی بالای 5/3 متر مربع و پیچ مهره ای می باشد.

در هر متر مربع سطح سقف باباد 120 کیلومتر بر ساعت می باشد.

در هر متر مربع سطح زمین بار باد 120 کیلو متر بر ساعت

در هر متر مربع سطح زمین بار تاسیسات 15 کیلوگرم

در هر متر مربع سطح زمین بار محصول 25 کیلوگرم

بارهای اضافی تجهیزات در محاسبات سازه قسمت جلو و انتهای گلخانه در نظر گرفته شده اند.

سیستم شید سقفی و کناری با قیم های محصول و زنجیرهای آن و گلدان ،سیستمهای نگهدارنده لوله گرمایش آب گرم و نور مصنوعی در نظر گرفته شده اند.

فاصله ستونها از یکدیگر 5/2 متر تا 5 متر ارتفاع تا زیر تاج بالای 5/5 متر ،ستونهای داخلی قوطی گالوانیزه گرم فاصله ستونها از یکدیگر 5 متر ،ستونهای کناری ،قوطی گرم ستونهای گرم با فاصله 5/2 مترمی باشد

صفحه ستون:پلیت به ضخامت 8 میلی متر و ابعاد 25 در 25 سانتی متر به همراه آرماتور.

فنداسیون:عمق 60 سانتی متر،چاله هائی به قطر 50 و عمق 90-80 سانتی متر حفر می شود و تراز می شود و پس از سخت شدن بتن ستونها روی آن نصب میگردد.

شیب در یک جهت می باشد.

قیم محصول :لوله 5/1 در 40 میلی متر از زمین گالوانیزه که در گلخانه نصب می گردد.

قوسها ی لوله گر 60 در 5/1 گالوانیزه گرم فاصله هلالی ها از هم 5/2 متر ، سر ستون محل اتصال قوس ،ستون ناودان و خرپاکه 2 میلی متر ضخامت دارد و فاصله آنها در طول گلخانه از هم 5/2 متر می باشد.

میان لوله گرد 5/1 در 40 جهت اتصال ستونها در عرض تونل که فاصله آنها از هم در طول گلخانه 5 متر می باشد.

باد شکنهای میان بند،مهارهای عمودی به تعداد سه عدد در هر میان بند لوله های 32 که خرپا را به هلالی متصل می کنند.

باد شکن قوس به شکل هفت :لوله گرد جهت اتصال قوس  به میان بند بعدی و میان بعد قوس بعدی در طول گلخانه نصب می گردد.

ناودان:جهت خروجی آب باران و مقاومت سازه روی سر ستون قرار می گیرد،ناودان دارای پوشش گالوانیزه استاتیک شده می باشد و به ضخامت 2میلی متر می باشد که از یک یا چند نقطه در مناطق مختلف خروجی آب در نظر گرفته شده است.

سیستم آبیاری هیدروپونیک:

واحدآبیاری:

این سیستم به منظور آبیاری گلخانه تا مساحت یک هکتار طراحی شده که دارای یک واحد مرکزی کنترل آبیاری که شامل دستگاه کامپیوتری نتریتک 9500 یا پریوا نتریفیت  در نظر گرفته شده است.

وظیفه این دستگاه رساندن مواد غذائی و آب از طریق شبکه آبیاری قطره ای به گیاهان که در عین حال ای سی و پ هاش   و دیگر عناصر اساسی را کنترل می کند، که مخازن کودها و اسید در نظر گرفته شده است.

سیستم پمپاژ:

در این طرح یک گروه پمپاژ افقی با قدرت کافی جهت تزریق مواد غذائی که در بدنه فول و ضد زنگ نصب شده ،در نظر گرفته شده است و یک گروه مکش شناور نیز در طرح محاسبه گردیده است.

واحدفیلتراسیون:

فیلترهای دیسکی دو اینچی با ظرفیت فیلتراسون 120 مش و قابلیت شستشوی دیسک.

کلکتور ورودی و خروجی فیلترها:

کلیه لوازم جانبی مورد نیاز سیستم فیلتراسیون جهت تامین دبی ایده آل در هر زمان.

مخازن موادغذائی:

3 مخزن برای کودها و دو مخزن برای اسید که پ هاش آب خروجی به همراه مواد غذائی را تنظیم می کند.

جنس مخازن پلی اتیلن با مقاومت و دوام در مقابل مواد شیمیائی کودها می باشد،سیستم مخلوط کن بادی ،مخلوط کردن کودها در مخازن مواد غذائی فیلتر نوری 12 اینچی در مسیر خروجی مواد غذائی و 4/3 اینچی در مسیر خروج اسید ،کلیه لوازم جانبی مورد نیاز جهت پر کردن مخازن خروج کودها و اسید و تمیز کردن مخازن.

دستگاه کامپیوتری نتریتک9500

دستگاه پیشنهادی که عملکردش تزریق و کنترل مواد غذائی گیاهان است ، این دستگاه قادر به اجراء 20 برنامه آبیاری و کوددهی مستقل تا 9 شروع متفاوت در هر برنامه ،فعال شدن آبیاری با برنامه ریزی ساعتی فعال شدن آبیاری با سیگنالهای سینی های تغذیه یا سنسورهای خورشیدی و آبیاری حجمی (نیاز به کنتور آب یا فرستنده یا پالس دارد)می باشد.

تزریق مواد غذائی و اسید از طریق انژکتورهای ونتوری با مکیدن محلول غذائی از هر مخزن انجام می شود.هر انژکتور شامل انژکتور ونتوری دبی سنج ،شیر تنظیم و شیر برقی که مستقیماً تحت کنترل دستگاه است می باشد که بدین وسیله قادر به برنامه ریزی تا 9 کود مخلوط کردن محلول های مخازن ،کنترل زنگهای خطر و غیره می باشد.

دارای سنسور ای سی و پ هاش

دستگاه کامپیوتری پریوا نتریفیت

امکان مخلوط کردن کود و استفاده مجدد از آب و کود

بسیار دقیق و قابل اعتماد

کامپیوتر پردازشگر پریوا

اتصال ساده و راحت به خطوط آبیاری موجود و یا جدید

هزینه کم و تعمیر نگهداری

ظرفیت از 5 تا 20 متر مکعب در ساعت

حداکثر 4 ورودی کود انفرادی و قابل تنظیم

حداکثر 40 لیتر آبیاری

دو سری ای سی وپ هاش متر برای محافظت و کنترل صحیح

ورودی نورسنج

ورودی اندازه گیری جریان آب

ورودی استارت خروجی

ورودی توقف آبیاری

ظرفیت کودی قابل تنظیم 30 الی 300 لیتر در ساعت

چرخش مجدد آب

گرده استارت انفرادی قابل تنظیم

برنامه کودی قابل تنظیم

تصحیح کننده ای سی براساس میزان نور

اندازه گیری کننده میزان آبیاری و هشدار دهنده

ثبت کننده میزان آبیاری

ثبت کننده میانگین ای سی و پ هاش

از مهمترین مزایای این دستگاه مخلوط کردن مجدد آب زهکش با آب ورودی می باشد که از هدر رفتن محلول کودی جلوگیری می کند و از آلوده کردن غیر ضروری محیط زیست جلوگیری می کند.

دستگاه آنالیز در محلول غذائی برای استفاده مجدد از آب زهکش در این سیستم تعویه شده که عناصر مورد نیاز را دوباره به آب اضافه میکند.

دستگاه ازنسازوتولیداکسیژن محلول درآب

ازن که فرم سه اتمی اکسیژن می باشد قوی ترین اکسید کننده و ضد عفونی کننده تجاری موجود است که بعد از تاثیر گذاری هیچ باقی مانده ای از خود بر جای نگذاشته و به سرعت به اکسیژن دو اتمی تبدیل می شود.

تولید ازن در محل بوده و ماده اولیه آن هوا یا اکسیژن می باشد.

ازن به جای کلیه محلولهای شیمیائی اعم از کلر،آب اکسیژنه پرسیدینو غیره استفاده می گردد.سرعت عمل آن حدود 3000 بار سریعتر از کلر در آب می باشد.

روش جدید ازن آب در تولید نحصولات کشاورزی و ضد عفونی ریشه در آبیاری و ضد عفونی محلول غذائی زه آب و هوا در گلخانه ها موثر می باشد.

از خصوصیات دیگر این دستگاه قابلیت کنترل توسط سنسور هزینه نگهداری کم و با قطعات با طول عمر بالا و استهلاک کم دارای سیستم خنک کننده همزمان آب و هوا

وایالوکس اچ دی/یووی

این سیستم انرژی کمی نیاز دارد و نگهداری آن آسان است که عمده ترین مزایای آن شامل:

1-عدم افزایش دمای آب

2-عدم تغییر ترکیبات و پ هاش آب

3-کاملاًاتوماتیک،ایمن و قابل اعتماد

4-تمیز شدن اتوماتیک سیستم در زمان فعالیت

5-امکان کنترل سطح توان و کنترل جریان آب

6-محاسبه اتوماتیک ضریب نفوذ

7- طراحی ساده یک محفظه تابش یک لامپ یو وی و یک وسیله اندازه گیری یو وی سی

8-سرمایه گذاری و هزینه جاری کم

9-ضد عفونی آب زه کش بسترهای کاشت

10-ترکیب آب زه کش و چاه و حتی آب سطحی با هم

11-ضد عفونی کردن زه کش و آب سطحی به صورت تناوبی

12- قابل استفاده در سیستمهای آبیاری هیدرو پنیک

دستگاه یو وی با لامپ ماورای بنفش کار می کند که در طول موج تقریبی 254فازومتر می باشد،در میکرو ارگانیزم هائی مثل میکروبها، باکتریها،و قارچها دگرگونی ایجاد می کند و از رشد آنها جلوگیری می نماید و فعالیت ویروسها را متوقف می کند.نفوذپذیری نور در آب تی 10 گفته می شود که یک فاکتور مهم در فرایند ضد عفونی می باشد.

هرچه بالاتر باشد بدین معنی است که آب راحت تر ضد عفونی می گردد.

برای ضد عفونی کردن انتخابی (میکروبها، قارچها و باکتریها)توسط وایالوکس پریوا 2 سانتی متر الی 80 سانتی متر می باشد.

برای ضد عفونی کامل شامل ویروسها حداقل مقدار دوز اشعه 2سانتی مترمکعب الی 250 سانتی متر است.

قابلیتهای وایالوکس:

آبی که قرار است ضدعفونی شود از محفظه استیل ضد زنگ در معرض اشعه با سرعت معین می گذرد ،لامپ  یو وی سی فشار بالا در این محفظه نصب شده است و به آب می تابد. استفاده از یک لامپ پر توان اچ دی /یو وی در هر محفظه کافیست در حالی که در بقیه سیستمها یو وی در هر محفظ بین 10 تا 13 لامپ روشن می شود و یک کامپیوتر کل فرایند ضد عفونی را کنترل و حفاظت می کند.

تجهیزات آبیاری داخل گلخانه:

شامل لوله های اصلی ،شیر آبیاری الکتریکی ،فشار سنج،شیر توپی پی وی سی، لوله های فرعی ،اتصالات کابلهای ولتاژ پائین برای شیر الکتریکی ،لوله های دریپر دار 160 میلی لیتری_ با دبی 4/1 لیتر در ساعت

پمپ آبیاری نوع گرانفوس از نوع سی آر 2 میزان آبدهی 15 متر مکعب بر ساعت و فشار 3 بار فیاتر دیسکی با مش 130 ،شیر یک طرفه پی وی سی، شیر ورودی پی وی سی، هوا ساز ، ترموستات ایمنی پمپ استارتر برای پمپ آبیاری کنترل آب نوع آراد با نشانگر پالس.

داده های فنی سیستم آبیاری کشت توت فرنگی:

محصول :توت فرنگی

روش کشت:کاشت داخل گلخانه هنگیک

سیستم کشت:هنگیک کشت در گلدان

ردیفهای کاشت:12  ردیف در هر دهنه

فاصله کشت:5/11 سانتی متر

تعداد گیاهان در هر متر مربع:21-19 بوته در متر مربع

دبی هرقطره چکان 4/1 لیتر در ساعت

ظرفیت سیستم آبیاری قطره ای:3/2 لیتر بر متر مربع بر ساعت

تعداد لیترهای آبیاری همزمان:1لیتر

تعداد لوله های قطره ای هر سالن:12 ردیف

ضخامت و موقعیت خط فرعی:50 میلی لیتر

ضخامت و مکان خط اصلی :90 میلی متر

نوع و موقعیت دستگاه پمپاژ:پمپ نتری جت یا نتری فیت در اتاق آبیاری

سیستم آبیاری در وسط گلخانه به دو قسمت تقسیم می گردد که از زیر سیستم کشت هنگیک انتقال می یابد و لوله های قطره ای 16 میلی متری با دریپر روی گلدانها قرار گرفته می شوند ، با توجه به فشار 8% بار در انتهای هر لوله 16 میزان شیر برقی ها را تنظیم کرده که برای هر 3 سالن یک شیر برقی مجزا نیاز می باشد.

سیستم گرمایش:

سیستم گرمایش جهت تامین حرارت کوره هوای گرم و هیترهای گازی یا گازوئیلی پیشنهاد  می گردد که بر اساس توان حرارتی در نقاط مختلف گلخانه قرار داده می شودو دارای سنسورهای کنترل دما می باشد.

نوع دیگر سیستم گرمایشی ،سیستم لوله های آب گرم شوفاژ می باشد که شامل یک واحد مرکزی سیستم حرارتی می باشد که آب گرم شده توسط لوله هائی اینچ کش شده و داخل گلخانه تعویه می گردد و در ارتفاع 40 سانتی متر از سطح گلخانه قرار گرفته که به عنوان شاسی نیز استفاده می گردد، و باعث یکنواختی دما در گلخانه می شود و رطوبت ایجاد می کند و به لحاظ نوع سیستم گرمایشی بالاترین کارائی را دارد ولی به دلیل هزینه اولیه بالا کمتر ایجاد می شود. در کشورهای پیشرفته از این نوع سیستم بیشتر استفاده می گردد که مزایای زیاد دیگری دارد .

سیستم سرمایش فن وپد:

سیستم خنک کننده فن و پد و پدافن های تخلیه ، پانلهای مرطوب شونده (پدها)مخازن ذخیره آب ، پمپهای توزیع آب و سیستم توزیع و جمع آوری آب روی پد ها و زیر آن تشکیل شده است که بر اساس اقلیم هر منطقه طراحی میگردد.

در اجرای سیستم خنک کننده طراحی صحیح و محاسبه تعداد و ظرفیت هوا دهی فن ها مساحت و ضخامت پدها تعداد و حجم مخازن ذخیره آب و تعداد و ظرفیت آبدهی پمپی توزیع آب بسیار حائز اهمیت می باشد.

برای مثال با وجود پدهائی به ضخامت 100 میلی متر و ارتفاع:80/1 سانتی متر و فن های تخلیه هوا و مکنده با تیغه آلومینیومی و موتور سه فاز 5/1 اسب بخار با هوا دهی 4700 متر مکعب در ساعت با دور موتور 1400 به ابعاد 45*140*140 در یک محیط  40 درجه سانتی گراد و رطوبت بستر 25% و سرعت باد 5/1 متر در ثانیه با تعداد فن های هر 200 متر مربع یک عدد فن تخلیه هوا که پدهای سلولزی 80/1 سانتی متر به فاصله حداکثر 40 متر از هم قرار داشته باشند باعث کاهش 10 درجه دما در گلخانه می گردند.

هوای گرم و خشک در تماس با آب پدهای خیس انرژی خود را از دست می دهدو خنک می گردد.

هوا پس از عبور از پدها دمایش کاهش می یابد و در هنگام عبور از گلخانه ...دمائی در طول گلخانه به وجود می آورد ، بدین صورت که قسمت نزدیک پدها خنک ترین و ناحیه فن ها گرمترین قسمت خواهد بود.

رطوبت سازهیگروفن:

گردش هوا،خنک کردن گلخانه و ایجاد رطوبت توسط یک دستگاه صورت می پذیرد که با توجه به اینکه قسمت انتهای گلخانه همیشه رطوبت کمتر و دمای بالاتری دارد توصیه می گردد از این نوع فن هائی سیرکوله که تامین رطوبت هم دارند استفاده گردد و دارای شیر برقی کنترل کننده می باشد که قابلیت دارد هم تهویه و هم رطوبت ساز باشد.

 

سیستم مه پاش سقف:

این سیستم برای پوشش کل گلخانه در 8 نوبت و 8 بخش طراحی شده است .

کنترل سطوح رطوبت گلخانه ها و پمپاش برگها به عهده دستگاه کامپیوتری کنترل رطوبت می باشد.

این سیستم در هر سالن 60/9 متری در بالای سالن 3 مسیر لوله 16 پی ای میلی متری فراهم شده که هر کدام با فاصله 5/2 متر نصب شده است، یک مه پاش دی ای ان 3 لیتر بر ساعت مه را به قطرات به اندازه حداکثر 80 میکرون تولید می کند و در نتیجه استفاده مه پاش در ترکیب با یک ال پی دی دستگاه ممانعت از چکه کردن می تواند سرعت زمان را به زمان 3 الی 10 ثانیه رساند.

سیستم شیدسایه بان واسکرین:

این تجهیزات شامل قسمتهای متحرکی هستند که به وسیله کابل روی صفحات متصل می شوند، صفحات سایه انداز توسط کامپیوتر مرکزی کنترل می شوند.

جنس سایه اندازهاشامل:نوار شفاف و آلومینیومی است که نوارها روی یافتی از سیستمهای پلی استر نصب شده است ، اولی نفوذ پذیری قابل توجه نور را فراهم می کند و دومی کیفیت بازتاب نور را زیاد می کند و نیز خنک سازی موثر در تابستان و ذخیره انرژی و ضد قطره و ضد یو وی می باشد،ذخیره انرژی 55% -نوع آلومینیومی _ سایه اندازی 50% -نوع سیستم جابه جائی رفت و برگشت افقی در تمام گلخانه می باشد.

این تجهیزات شامل سایبان آلومینیومی شامل نگه دارنده کل سیستم و لوله های قوطی نخهای  پلی استر ، سیم مفتول گالوانیزه ، پروفیل های آهنی 19 ، جعبه دنده ، ریل ،محورانتقال حرکت، قرقره و دیگر قطعات آلمینیومی آهنی و پی وی سی می باشد.

پرده اختصاصی گلخانه از تغیرات شدید اقلیمی جلوگیری کرده ، دما و رطوبت گلخانه را در یک سطح مطلوب نگه می دارد.مهمترین حسن سیستم به عنوان ذخیره انرژی گرمائی عمل می نماید و کاهش هزینه را سبب می شود.

توری ضدحشره:

به منظور جلوگیری از ورود حشرات به داخل گلخانه و خرج حشرات مفید از گلخانه می گردد.

هنگامی که پنجره ها باز می باشند روی پنجره ها نصب می گردند، این توری ها از جنس پلی اتیلن، چگالی پائین و مونوفیلامنتهای 25% میلی متری ساخته شده اند که در مقابل اشعه های مضر یووی نور خورشید و همچنین فشارهای مکانیکی باد و تگرگ بسیار مقاوم می باشد که ضد تریپس و شته و کنه می باشند.

سیستم برق رسانی و روشنائی:

در طذاحی و احداث سیستمهای الکتریکی برای گلخانه ها نیازمند اطلاعات کارشناسی دقیق در این خصوص می باشد ، در طراحی سیستمهای الکتریکی باید سیستم تهویه گلخانه ، سیستم گرمایش ، سیستم سرمایش ، پرده های اسکرین ، نور مصنوعی ، سیستم آبیاری و تغذیه ، سیستم تغذیه دی اکسید کربن ، نقل و انتقالات داخل گلخانه و غیره در نظر گرفته شود.

تاسیسات برقی با برآورد و میزان برق مصرفی جهت روشنائی کلیه موتورها و لوازم جانبی گلخانه همراه است ، در ضمن وجود ژنراتور برق اضطراری از ضروریترین نیازها می باشد.

تاسیسات برقی گلخانه و مربوطه واحد کنترل کامپیوتر مرکزی شامل:

1-تابلو برق اصلی دما در جهت ورود برق اصلی به سیستم

2-تابلو برق فرعی و کنترل جهت کنترل در حالت کامپیوتری و دستی به همراه محافظ موتورهای پنجره ها و شیشه ها و دیگر تاسیسات .

3-کابل کشی گلخانه ها جهت موتورها و کلیه سیستمها ، روشنائی ، کلید و پریزها و سایر موارد احتیاج گلخانه.

4-کابل کشی جهت سیستم کامپیوتری ، هواشناسی و کنترل اقلیم و آبیاری.

مشخصات منبع برق:

شبکه صنعتی 380 ولت

شبکه خانگی 220 ولت

فرکانس 50 هرتز

 

 

نورمصنوعی:

با تامین روشنائی مورد نیاز برای رشد گیاهان می توان به بازدهی بالاتری دست یافت.

در پروژه هائی که امکان تهیه برق و گرما به صورت همزمان وجود دارد سیستم نور مصنوعی یک امتیاز به حساب می آید.

در موقعیتهائی که کمبود نور خورشید است نور مصنوعی مطمئناً می تواند رشد ویژه ای برای گیاهان را باعث شود. لامپ های بخار سدیم ثابت یا متحرک و لامپهای بخار جیوه با تابش های انتخابی در بالای محصولات آویخته می شوند.

شدت نور انتخابی به نوع محصول و مقدار برقی که وجود دارد بستگی دارد.

سیستم تولید گاز دی اکسید کربن

گاز دی اکسید کربن در گلخانه در روزهائی که نور خورشید مناسب می باشد و شدت فتوسنتز بالا است بسیار کاار آمد و موثر می باشد به نحوی که می تواند تا حدود 40% در عملکرد تاثیرات داشته باشد، مقداردی اکسید کربن موجود در هوای تازه 300 پی پی ام می باشد که اگر ما این مقدار را در گلخانه به صورت یکنواخت به 900 پی پی ام برای توت فرنگی برسانیم حداکثر فتوسنتز و کارائی را در بوته ایجاد می نمائیم.زمانی که از گاز دی اکسید کربن استفاده می نمائیم گلخانه باید بسته باشد و گردش هوا در گلخانه ایجاد گردد.

اتوماسیون:

اتوماسیون می تواند تمامی تجهیزات گلخانه را شامل شود.

کامپیوتر یک پل ارتباطی بین سنسورها و تجهیزات گلخانه ای هستند که امکان دسترسی شرایطی اقلیمی درون گلخانه را با کمترین مصرف انرژی مهیا می سازند.

با استفاده از تعداد زیادی سنسور در بیرون و درون گلخانه کامپیوتر های مدرن امکان کنترل و ایجاد هر شرایطی را دارا هستند.

کنترل تعداد زیادی از عملیات از قبیل:تهویه، گرمایش، سرمایش، آبیاری، تغذیه ، نور، رطوبت دی اکسید کربن.، فن های سیرکوله.، شید و ذخیره انرژِی، باز و بسته کردن پنجره ها و غیره می تواند به طور همزمان صورت گیرد.

با کاهش هزینه های کارگری ، کود،آب،انرژی و افزایش دقت در انجام عملیات ،افزایش بازدهی را خواهیم داشت.

به علاوه تمام مراحل در گلخانه می تواند در یک مکان مدیریت و تنظیم گردد.

نیروی کار و مدیریت همچنین می تواند با اتوماسیون (تنظیم خودکار)بهبود یابد.یک کامپیوتر خانگی با یک نرم افزار اختصاصی می تواند در مدیریت گلخانه بسیار مفید باشد.

سیستم کنترل اقلیم:

یکی از نمونه های سیستم کنترل ما کسیمایزر پریوا می باشد که جهت کنترل اختصاصی محیط گلخانه طراحی شده است ، این سیستم بازده بیشتر محصول ، کنترل بیماری و صرفه جوئی انرژی را مهیا می نماید.

وظایف کنترل کننده:

کنترل اقلیم گلخانه و تغذیه خطوط انتقال گرما و کنترل عملکرد دیگهای آب گرم(سیستم گرمایش) رادارد.

کنترل گرمایش 14 دوره زمانی در شبانه روز را شامل :گرمایش مرحله ای، شیرهای مخلوط کننده آب داغ، اندازه گیری دما،اندازه گیری دمای خاک و بستر و گرم کردن بستر به صورت مرحله ای

وظایف کنترل سرمایش 14 دوره زمانی در شبانه روز،گروههای موتورهای  تهویه و شش مرحله خنک کردن

کنترل پرده های داخل و خارج گلخانه

کنترل دوزینگ

کنترل فن های افقی جریان هوا

کنترل نور مصنوعی

کنترل رطوبت توسط رطوبت ساز یا فنهای رطوبت ساز

کنترل آفت کشها

 

برنامه کنترلی که مشتری می تواند کنترل نماید

برنامه کنترل آبیاری و تکثیرگیاهان

برنامه کنترل دوزینگ ای سی و پ هاش

کنترل شیرهای آبیاری فازهای تکثیر شیرهای برقی رطوبت ساز مورد استفاده در میزهای تکثیر

برنامه کنترل به وسیله سیستم گرمایش و خطوط انتقال

نظارت:

برنامه نظارت در واقع آخرین نسخه گرافیکی برای ....می باشد که روی کامپیوتر شخصی قابل نصب است.که امکان گزارش گیری مختلف بر اساس شرایط جوی و داده های ثبت شده به صورت منحنی های گرافیکی ارائه می گرددو قابل ارائه به صورت شبکه می باشد.

نوع دیگری از دستگاه کنترل تمام اتوماتیک گلخانه وجود دارد که ساخت شرکت ساتراپ می باشد که شامل امکانات ذیل می باشد:

کنترل رطوبت

سیستم حرارتی

دریچه ها و فن و پد

روشنائی

شید آبیاری

فنهای چرخشی هوا می باشد که شما را قادر می سازد از طریق کامپیوتر این شرایط را کنترل نمائید.

شرایط اقلیمی هر نقطه از گلخانه شامل درجه حرارت، رطوبت، دی اکسید کربن مونو اکسید کربن و رطوبت خاک . لوکس نور می باشد.

نمایش وضعیت آب و هوای بیرون گلخانه ، درجه حرارت ، رطوبت لوکس نور، سرعت و جهت وزش باد و وجود بارندگی می باشد.

گزارش عملکرد هر یک از تجهیزات (بخاری، فن و پد، دریچه،مه پاش، آبیاری ، فن تهویه،پرده و روشنائی و غیره)

رسم نمودار و امکان ثبت و چاپ

امکان استفاده از راه دور نیز می باشد.

 

 

 

بازگشت

Copyright © 2012, FARO, All Rights Reserved